30.1.2013

Alkuperäinen laihdutustavoite

Lueskelin ihan ensimmäisiä postauksiani ja löysin sieltä ihan blogin alussa asettaman tavoitteeni painonpudotuksen suhteen. Tällainen se on:

Huhtikuu 2012: 95 kg (laihdutuksen aloitus)

31.8.2012: 91,5 kg (blogin aloitus)

(2012)
Syyskuu: 90 kg (toteutui 90,8)
Lokakuu: 89 kg (89,3)
Marraskuu: 88 kg (86,6)
Joulukuu: 87 kg (88,4)

(2013)
Tammikuu: 86 kg
Helmikuu: 85 kg
Maaliskuu: 84 kg
Huhtikuu: 83 kg
Toukokuu: 82 kg
Kesäkuu: 81 kg
Heinäkuu: 80 kg
Elokuu: 79 kg

Vaikka tämä tavoite on laitettu alakanttiin (kilo kuukaudessa!), en silti ole pysynyt vauhdissa. Mulla paino putoaa ihan tuskastuttavan hitaasti. Osasyy on puhtaasti liika syöminen (esim. joulunaika) ja toinen on varmaan tuo salitreeni.

Vaikka en ihan kauheasti painosta stressaa, niin kaipaisin motivaattoriksi edes pientä humahdusta. Tuntuu vaan siltä, että niitä humahduksia tapahtuu kaikille muille paitsi mulle. Tylsää!

Palatakseni tuohon tavoitekaavioon: jos oikeesti pystyisin pysymään tuossa vauhdissa, painaisin kesän lopulla jotain seiskalla alkavaa. Ihanaa unelmoida :)

4 kommenttia:

  1. Voisko olla, että sulla on keho jotenkin tottunut ja pitää kiinni nyt noista rasvoista? Auttaisko joko kalorien reipas lisääminen tai vähentäminen? Oletko varmistanut että olet muuten fyysisesti terve?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä luulen, että mun ongelma on se, etten ole ollut kovin pitkäjänteinen tämän projektin suhteen. Paino putosi, kun jaksoin lenkkeillä ja tarkkailla syömisiäni. Mutta sitten kun homma lähti lapasesta, kiloja tuli takaisin. Nyt olen taas jaksanut tarkkailla syömisiä ja treenata, ja paino onkin tippunut yli kolme kiloa kuukaudessa.

      Toivottavasti en ainenkaan olisi sairas millään tavalla. En kyllä usko, koska mulla ei ole mitään oireita mistään sairaudesta. Kyllä mä ennemmin laittaisin tämän selkärangattomuuden piikkiin :)

      Tuo kaloreiden nosto/ lasku voisi olla kokeilemisen arvoinen homma. Olen pohtinut helmikuulle uudenlaista ruokavaliota ja siihen voisin jollain tapaa sisällyttää tuollaisia kokeiluja. Hyvä idea!

      Poista
  2. Alaspäin se paino menee koko ajan, ja se on pääasia! :D Mieti mistä oot lähteny, katsele vaikka vanhoja kuvia. Löytysköä niistä motivaatiota? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kai niistä pientä motivaatiota saa. Ajattelin mennä tässä keväällä inbodymittaukseen, koska se kertoo totuuden edistymisestä. Jospa siitä saisi sitten jotain potkua :)

      Poista