4.10.2012

Yhteenvetoa

Nyt kun mulla on noin kuukausi bloggailua takana, on aika tehdä pieni yhteenveto.

Kunnonkohotus

Aloitin 10 kilometrin juoksuohjelman kuukausi sitten. Ensimmäiset lenkit olivat aikalailla tuskaa, mutta pikkuhiljaa hölkkäily lähti kulkeman. Ohikiitävien hetkien ajan olen jopa kokenut nautintoa, kun olen päässyt kunnolla vauhtiin lenkkipolulla. Viikossa on kolme juoksutreeniä. Nyt olen hitusen jäljessä aikataulusta, koska viime viikolla en kerennyt kaikkia kolmea treeniä suorittamaan. Mutta tällä viikolla on hyvin aikaa juoksennella vaikka koko viikonloppu, joten koitetaan kiriä aikataulua kiinni. Kunto on kohonnut jo neljässä viikossa, sen huomaa kyllä selvästi ja olen siitä tosi iloinen. Kuuden viikon kohdalla kokeilen viiden kilometrin yhtäjaksoisen juoksun, se jännittää jo etukäteen.

Punttisali on jäänyt kokonaan, ja tarkoitus olisi teetättää saliohjelma jossain vaiheessa. Juoksu on nyt ykkösjuttu, mutta talvella varmaan tulee sitten kulutettua enemmän salin palveluita.

Painonpudotus

Paino ei ole bloggauksen aikana tippunut. Välillä olen käväissyt kasikerhossa, mutta aina se on palannut 91 kilon paremmalle puolelle. Olen kyllä pettynyt tähän osaan projektia, mutta eteenpäin mennään. Lokakuun lopussa olen kasikerhossa, tämä on tavoitteeni.

Ruokailu

Olen aika hyvin saanut vähennettyä herkuttelua, mutta ruokarytmi on vieläkin hieman hakusessa. Usein aamiainen jää välistä ja syömisten välit venyy liian pitkiksi. Vettä pitäisi juoda enemmän ja hedelmien ja vihannesten määrää lisätä. Tällä osa-alueella on vielä tekemistä, mutta oikeaan suuntaan olen menossa.

Yleinen fiilis

Lenkkeily on kohottanut mielialaa tosi paljon. Mutta painon junnaaminen taas laskenut fiilistä. Ns. edelliseen elämään verrattuna yleinen olotila on kuitenkin paljon pirteämpi ja virtaa riittää paremmin arkeen. Suunta on oikea.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti