31.10.2012

Kahden kuukauden yhteenveto

Aloitin bloggaamisen täällä tasan kaksi kuukautta sitten. Olin silloin karistanut 3,5 kiloa pitkin kesää ja tuntui, että nyt tarvitaan jotain uutta tähän projektiin. Olin seurannut monia liikuntaan ja painonpudotukseen liittyviä blogeja jo pitkään ja päätin kokeilla, auttaisiko blogimaailman vertaistuki myös minua matkallani kohti pienempää elopainoa. Aloitin tämän oman blogin siis syyskuun alussa ja silloin painoin 91,5 kiloa. 

Tänään, blogini kaksikuukautissynttäreillä painan 88,2 kiloa. Blogin aikana on painoa siis pudonnut 3,3 kiloa ja yhteistulos on - 6,8 kg. Paino on pudonnut siis todella verkkaista vauhtia, mutta pudonnut kuitenkin. Jo tässä ajassa olen joutunut/ päässyt kokemaan painon jumitukset, plussaviikot, herkkuhimot, luovuttamisajatukset, painon humpsahdukset alaspäin, ilot miinuskiloista, ihanien lukijoiden tsempit ja kommentit ja paljon muuta.

Ehkä suurin muutos elämässäni on kahden kuukauden aikana lenkkeilyn aloittaminen. Olen tällä hetkellä menossa juoksuohjelmassani seiskaviikolla, missä olenkin jumittanut jo pidempään. Pari viimeistä viikkoa on on noloa kerrottavaa juoksurintamalta, koska en ole muiden kiireiden/ väsymysten/ laiskotusten vuoksi ole saanut itseäni lenkkipolulle. Kokonaisuutena tarkastellen olen kuitenkin lenkkeillyt säännöllisesti, juossut 45 minuuttia putkeen, hölkännyt pari kertaa 5 kilometrin lenkin, ja päässyt kokemaan juoksuflown. Kuntoni on varmasti kasvanut ja olen pikkuhiljaa oppinut nauttimaan lenkkeilystä. Liian ruusuista kuvaa en kuitenkaan halua antaa: kyllä mun ja juoksemisen välillä edelleen vallitsee se viha- rakkaus- suhde. Siihen puhtaaseen rakkauteen on vielä pitkä matka ;)

Kaikenkaikkiaan tämä blogi on todella hyvä apu elämäntaparemontissa! Ja on hauskaa palata vanhoihin postauksiin, jos usko meinaa loppua. Kyllä sitä muutosta tapahtuu, vaikkakin hitaasti.

Suurin kiitos kuuluu niille, jotka ovat jaksaneet seurata blogiani ja kommentoida silloin, kun sitä tsemppiä on eniten tarvittu :)

Tätä vuotta on pari kuukautta jäljellä. En halua liian tiukkoja tavoitteita asettaa, mutta jotain pientä kuitenkin...haluan saada juoksuohjelman loppuun. Se tulee olemaan vaikeaa, koska vihaan talvella lenkkeilyä. Mutta yritetään. Painon puolella haluaisin painaa vuoden lopussa 85 kiloa, eli se maaginen -10 kiloa olisi ihan mieletön joululahja :):):) Siinä sitä puhdetta loppuvuodelle!

Millaisia tavoitteita teillä on loppuvuodeksi?
Onko teillä blogi auttanut omassa projektissa?

2 kommenttia:

  1. Hei iso kiitos tästä postauksesta! <3 Olen nyt muutaman viikon ollut jossain motivaatiopulasuossa, josta en ole löytänyt tietäni ulos, mutta tuo kysymys tuossa lopussa noista tavoitteista herätti minut. Homma ehkä lähtee paremmin käyntiin, jos on selkeitä tavoitteita epämääräisen haahuilun sijasta. Nyt on parempi fiilis ja ehkä jopa keksin jotain realistista mitä tavoitella. :)

    Ja vastaus toiseen kysymykseen: kyllä, blogi on auttanut minua. Hurjan paljon saa motivaatiota yleensä jo sillä, että kirjoittaa ja julkaisee sen tekstin. Puhumattakaan siitä, jos joku vielä kommentoi. Myös toisten blogien lukeminen on iso osa tätä hommaa, mutta oma blogi on se, josta voi seurata sitä omaa matkaansa. Kun näkee sen mistä aloitti ja missä on nyt, se jotenkin motivoi ehkä eniten. Jos motivoi. :D

    VastaaPoista
  2. Minulla on ihan sama tavoite kuin sinulla eli 10kg jouluksi pois. :) Nyt on takana 5,9 kg ja hidasta on minunkin tahti, mutta alaspäin se suunta silti on. :) Olen saanut omasta blogistani aivan mielettömästi motivaatiota ja tsemppiä tähän projektiin. Vertaistuen määrä on myös mahtava, omassa lähipiirissä kun ei kukaan tällä hetkellä harrasta tätä painonpudostusta. :) Tsemppiä sulle tavoitteen saavuttamiseksi!

    VastaaPoista