26.10.2012

Pakollinen talviavautuminen

Mä vihaan talvea!

Rakastan pimeää ja jopa sateista syksyä. On ihanaa lähteä tuonne pimeyteen lenkille, kun ilma on juuri sopivan lämpöinen/viileä lenkkeilyä ajatellen, tiet on sulat ja ilmassa on syksyn tunnelmaa.

Tänä aamuna järkytyin pahemman kerran, kun ensilumi oli satanut tänne meillekin. Ensinnäkin mulla on kesärenkaat autossa ja stressaan ihan hirveästi sitä, miten saan auton ajettua maanantaiaamuna huoltamolle renkaitten vaihtoon. Voiko noin liukkaalla edes ajaa kesärenkailla? Ja mun on pakko, kun pitäisi töihin päästä silloin maanantaina. 

Toinen juttu on tuo lenkkeily. Mua ahdistaa pelkkä ajatuskin lenkkeillä tuolla pakkasessa ja liukkaalla tiellä. Mä ihan oikeesti inhoan talvea ja sitä, että se on niin pitkä ja kylmä!

Tänä aamuna tuli ihan semmoinen fiilis, että haluaisin luovuttaa lenkkeilyn suhteen ja vaikka sitten alkaa käymään salilla. Ja siinä suunnitellessani salille lähtöä muistin, että mulla on edelleen ne kesäkumit alla enkä tosiaankaan voi lähteä autolla mihinkään.

Sanokaa nyt mulle, että tuo kammottava lumi sulaa maanatiaamuun mennessä! Ja että tänä vuonna talvesta tuleekin poikkeuksellisen lyhyt! Ja että tuo ensilumi sulaa pois ja syksy jatkuu vielä joulukuun loppuun! Mä en kestä!

2 kommenttia:

  1. Ens viikolla ainakin etelä-Suomessa pitäs olla plussaa sellaset 3-4 astetta, joten varmasti pääset kesärenkailla menemään :) Tosin eipä noi säätiedotukset aina ihan pilkulleen mene oikein, mutta silti...

    VastaaPoista
  2. Eikä, viime talvi oli tuollainen; nyt on minun vuoro ja talvesta tulee pitkä ja kylmä ja ainakin metri lunta! Tai ainakin jouluna pitää olla lunta, muuten ei vain ole sitä ihanaa joulutunnelmaa!

    Kyllä niillä kesärenkailla vielä liikkumaan pääsee, kun ajat varovasti. Minulla oli tänä vuonna todella hyvä ajoitus, kun vaihdoin äidin autoon, niin kun sain viimeisen pölykapselin paikalleen, ensimmäiset hiutaleet alkoi putoilla! Ei enää paljon tarkemmin voi ajoittaa renkaiden vaihtoa. :D

    VastaaPoista