17.9.2012

Kg-lehti ja ohjeet repsahdusten jälkeiseen elämään

Ostin eilen irtonumeron KG- lehdestä. Ihastuin lehteen samantien ja tilasin neljän numeron tilauksen, lehtihän ilmestyy vain 5 kertaa vuodessa.

Erityisesti oli kiva lukea onnistumistarinoita ja muuttujien (lue: laihduttajien) edistymisestä. Lehdessä oli hyvä artikkeli sykealueista ja mulle niin osuva artikkeli repsahduksista :) Ja siitä, miten repsahduksen jälkeen tulisi toimia.

Mullahan ei mitään isoa repsua ole vielä tullut, mutta pieniä sitäkin enemmän. Lehdessä luki, että jokaikinen laihduttaja repsahtaa joskus, joku useammin ja joku harvemmin. Mutta sama sääntö pätee kaikille: repsahduksen jälkeen on tilanne nollattava ja jatkettava eteenpäin aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Ei siis missään nimessä seuraavalle päivälle paastoa tasoittamaan kaloritilannetta, vaan ihan normaalit syömiset taas käyntiin.

Yksi pizza tai sipsipussi joskus ei meinaa mitään pitkäaikaisessa laihdutuksessa. Tottahan ne kerää nestettä hetkellisesti ja vaa' alla ravaava saattaakin säikähtää tulosta. Ja sitten lyödään hanskat tiskiin, koska monen viikon työn tulos tuhoutui yhdessä illassa. 

Itse olen huomannut, että jos jostain syystä paino tuntuu nousseen, johtui se sitten popcorneista tai menkoista, kannattaa kiertää se vaaka kaukaa.

Itse sorrun kyllä edelleen liikaan vaa´alla ravaamiseen, mutta olen sitä yrittänyt vähentää. 

Maanantaiaamu alkoi minulla kahvin ja kaurapuuron merkeissä. Rakastan rauhallisia aamuja. Olen lueskellut lemppariblogeja kaikessa rauhassa ja kohta voisi lähteä juoksemaan. Töihin menen vasta illalla, yövuoroon, joten pikku torkut voisi koittaa ottaa lenkin jälkeen. Jossain välissä pitäisi siivotakin- ihan perustouhuilla alkaa tämä viikko :)

3 kommenttia:

  1. Mä en malta odottaa että työt loppuu ja flunssa paranee, jotta pääsis vähän ulkoilemaan! Pitää tutustua siihen juoksuohjelmaankin :)

    Mä saatan käydä tiuhaankin vaa´alla, mutta koitan olla menemättä aamuisin, vaan käyn illalla tai syönnin jälkeen, niin näen sen "maksimipainon" :D Vikkopunnitus hoidetaan tietysti aamuisin ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on muutes hyvä vinkki, että täydellä mahalla vaa´alle ja virallinen punnitus tyhjällä mahalla :) Otan tän heti käyttöön! Kiitos vinkistä ;)

      Mä oon tosi harvoin kipeä, enkä millään ilveellä haluaisi nytkään tulla, kun on tämä juoksuhomma lähtenyt niin kivasti käyntiin. Mä ihan oikeesti suosittelen sitä juoksuohjelmaa: on tosi helppoa, kun kaikki on määritelty valmiiksi (treenien määrät ja treenien kestot minuutilleen) ja homma etenee kuitenkin tarpeeksi hitaasti eteenpäin. Mä oon huomannut jo kahdessa viikossa tuloksia, mikä on oikeesti aika ihmeellistä!

      Poista
    2. Joo, kyllä se varmaan aika äkkiä alkaa onnistumaan kun vaan aloittaa :) Mulla tää lastenhoito saattaa vähän pistää kapuloita rattaisiin, mutta pitää katsoa että vaikka iltaisin pääsis karkaamaan pikku lenkille lasten nukkuessa :D

      Poista