15.9.2012

Juoksuohjelman toinen viikko/ kakkostreeni

Eilen en siis lenkille kyennyt lähtemään, joten kakkosviikon kakkostreeni jäi tälle aamupäivälle. Motivaatio lenkille lähtemiseen oli täysi nolla, mutta heitin aivot narikkaan ja lähdin juoksemaan.

Treeni oli samanlainen kuin tämän viikon ykköstreeni. Tosin se meni sykemittarin mukaan nyt huomattavasti paremmin :) 15 min juoksu, 2 min kävely, 10 min juoksu ja loput kävelyä. Aikaa kului 30 min 28 sek eli olin 32 sekuntia nopeampi kuin keskiviikkona. Maksimisyke oli163 ja keskisyke 149, molemmat alhaisempia kuin keskiviikkona. Kaloreita paloi hieman vähemmän (343 kaloria), mutta olihan lenkkeilyaikakin lyhyempi.

Edelleen tämä 10 km:n ohjelma tuntuu hiukan haastavalta, mutta en suostu vielä luovuttamaan. Jos tuntuu ihan mahdottomalta, niin voinhan mä tehdä edellisviikon uudestaan ja sitä kautta siirtyä vaativampiin viikkoihin. 

Ja täytyy myöntää, että pikkusen mua stressaa se, että mulla on kolme pakollista treeniä viikossa. Toisaalta en IKINÄ saisi itseäni lenkille, jos tälläistä pakkoa ei olisi. Joku on väittänyt, että kun kuukauden tekee joten uutta asiaa, niin sitten siihen voi jo jäädä koukkuun. Toivottavasti mulla tulisi himo lenkkeilyyn, vielä se on pakkopullaa.

Nyt kaikki nauttimaan upeista syysilmoista ulos! 

2 kommenttia:

  1. Kyllä se siitä muuttuu himoksi tuo lenkkeily!! Luotetaan siihen! Mulla on alkanut kesällä aloittamani lihaskuntotreeni muuttua "pakkomielteeksi" eli treenitön päivä on vähän ankea :)

    Mun viiden kilsan juoksuohjelma lähtee aika alkeista. Eka viikko mennään 15 minuutin lenkeillä.. mutta en viitsi hötkyilläkään, hiljaa hyvä tulee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mielestä on hyvä vaan, että se lähtee ihan "alkeista". Eipähän tule sorruttua siihen, että aloittaa liian kovaa ja sitten väsyy heti. Mullakin on tässä koko projektini punaisena lankana toi "hiljaa hyvä tulee". Se koskee niin liikuntaa kuin painonudotusvauhtiakin. Aina ennen oon sortunut liikaan hötkyilyyn ja tulos on se, että kilot tulee takaisin ja liikunta loppuu kuin seinään. Haastoin muutes Neiti Michelininkin juoksemaan- katsotaan tarttuuko hän haasteeseen :)

      Poista