1.2.2013

Helmikuun suunnitelmat

Paino: 

Helmikuun tavoite on painaa 85 kg kuun viimeisenä päivänä. Se tarkoittaa about kahden kilon pudotusta. Ja hei, se tarkoittaisi sitä, että kuun lopussa pääsisin juhlimaan 10 kilon pudotusta :)

Liikunta: 

Tutulla kaavalla mennään, eli kolme salia/ vko. Kävelylenkkejä fiiliksen mukaan. Ensi viikolle on ainenkin yksi lenkki jo suunniteltuna.

Ruoka: 

Lopetin orjallisen GFG:n noudattamisen, mutta jatkan melko samoilla linjoilla. Aamulla perus kaurapuuro mehukeitolla ja raejuustolla, vähintään yksi lämmin ateria (esim. paistijauhelihaa, keitetty peruna, kasvikset). Iltapalana rahkaa/ protskupannareita/ ruisleipää/ itseleivottu sämpylä (niitä on nyt pakastin täynnä...). Välipaloja jos tekee mieli, rahkaa/ protskupatukka/tms. Eli aika lailla samoilla ohjeilla mennään, mutta pieniä omia viilauksia saan ruokavalioon tehdä.

Ruuan lisäksi jatkan fatburnereiden ja C- vitamiinin syömistä, niiden lisäksi alan nyt syömään Möllerin Omega- kolmosia (1 aamulla, 1 illalla). Palkkarina toimii Gainomaxin vanilja, aina salitreenin jälkeen.

Herkkupäivä tulee kuvioihin myöskin. Kokeilen nyt helmikuussa herkkupäivää kahden viikon välein. Ja jos ihan kauhea himotus tulee, niin salmiakkiaskin saan ostaa milloin vaan :)

Nyt alkaa siis kuukauden uurastus kohti projektini puoliväliä, miinus kymppiä! Se on mulle pskologisesti tärkeä tavoite, etenkin kun olen nyt junnaillut tässä painossa niin tuhottoman kauan. Tuon saavuttaminen tarkoittaisi mulle, että homma etenee ja mä pystyn tähän, vaikka välillä kehitys onkin tuskastuttavan hidasta. Ja mikäs mua estää, pistän vaan tuulemaan ja jatkan matkaa samalla raivolla kun tammikuunkin!

Mä olin tuolla alimalla askelmalla vielä vuosi sitten. En edes halunnut muutosta, kun oli niin kiva syödä ja laiskotella. Keväällä 2012 mielessä kävi joskus, jospa jotain pitäisi tehdä. Hyppäsin siis kakkosaskelmalle. Tiesin, että olisi ryhdistäydyttävä, mutta en uskonut pystyväni elämäntaparemonttiin. 

Kolmos- ja nelosportaat nousin yhdellä askelmalla: huhtikuun alussa päätin haluavani muutosta ja aloin pohtimaan, miten sen teen. Siitä olikin helppo nousta vitosaskelmalle yrittämään muutosta. Nyt olen poukkoillut kutos- ja seiskaaskelmien välillä...tiedän tavallaan pystyväni tähän (ainenkin joka toinen päivä) ja olen päätökseni tehnyt, että tässä onnistun! Matkaa tuonne ylimmälle tasanteelle on vielä paaaaljon, mutta sinne olisi tarkoitus jonain päivänä päästä, ehkä jo tänä vuonna?

2 kommenttia:

  1. Onko niistä fatburnereista ollu oikeesri hyötyä? Itte en oikein ole noihin uskonut, mutta ko niitä aika monet syö niin.. Vaikuttaako ne?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon vasta viikon niitä syönyt, joten en pysty raporttia ihan vielä antamaan. Itsekään en niihin usko, mutta ajattelin nyt kuitenkin kokeilla :) Kuurinhan pitäisi olla 8-12 viikkoa ja ravinnon ja liikunnan kohdillaan. Mutta lupaan sitten tehdä aiheesta postauksen, kun olen oman purkin tuhonnut!

      Poista